google
yahoo
bing

Tehnologija Flash omogoča brezmejen izraz kreativnosti in mnoge tovrstne strani so prelepe. A vendar ..  Celoten članek o uporabnosti flasha (pdf)

Pripombe na objavo Flash ni zlato, čeprav se sveti:


  1. Ole (dodano 5. 8. 06 ob 20:35)

    oja, kako je res! Oja kako se strinjam! Iz tvojih ust v ušesa spletnih umetnikov ;)

  2. Miro Koljanin (zapisano 5. 8. 06 ob 20:36)

    Lepo vas prosim o tem bi lahko konkretno predebatirali. Ne se hecat z zadevami:
    “Nikakor pa ne uporabite flasha
    - za izdelavo celotne strani
    - za prikaz večjih količin teksta
    - za predstran, ki služi kot uvod na stran”

    Zakaj pa ne?
    Jaz delam večino strani v flashu. Kaj je tle narobe. Dinamičnost strani pa se da prav tako lepo rešiti kot pri php ali asp straneh. Dejte folk no bodte mal kreativni, delajte atmosferične strani. Samo statike ne, to umira.

    No lejte to je moje osebno mnenje in mnenje večjih oblikovalcev v svetu. Njihova imena zaradi dobrih odnosev z njimi ne bom omenjal, je pa res, da jih večina uporablja kadarkoli že lahko 100% flash za izdelavo strani, če ne pa vsaj potem hybridno (50/50) če se stranka odloči za php. I just love that sites. Res ne vidim prihodnjosti v statičnih straneh 100% html-ja al pa php-ja, v glavnem karkoli.

    Lp, Miro

    P.s.: Večina povezav je že hitrejših tako, da se ne strinjam da se nalaga dlje časa. Ok moja že ker uporabljam druge tehnike izdelave flash strani in ne uporabljam 100% vektorjev samo poglejte kolk časa se vam nalaga ena statična stran pol pa primerjajte kolk se vam nalaga ena flash stran. Za primer moje strani, ki sem jih do sedaj delal so zasedle med 100-150 kb in potem se vse komponente ko klikneš kaj v meniju naloži posebej. Sedaj pa nameravam mejo za Slovenijo dvigniti do 500kb, ker sem mnenja, da ima večina podjetji in obiskovalcev že vsaj ISDN povezave. Da ne govorim o mejah v tujini (1MB ali več).

    http://www.drawingart.o­rg
    http://layouts.drawingart.or­g­

  3. Iztok Smolic (komentirano 5. 8. 06 ob 20:38)

    LP

    Najprej vsa cast Mirotu: odlicnemu oblikovacu flash strani, recem lahko da je zame najboljsi v tem poslu.

    Ampak Miro je umetnik, ce pogledate ze njegove strani se vidi da je glavni povdarek na grafični podobi ne pa na vsebini.Zdaj pa povejte koliko podjeti ima vsebine na svoji strani kot recimo slo-tech.com. No … ja malo. Zakaj bi potem rabili stran v staticni obliki?

    Glede namescenosti flasha v podetjih, kjiznicah, solah … je res sramota. In dokler se bojo take bedarije pisale ne bo velikih sprememb!

  4. Klemen (zapisano 5. 8. 06 ob 20:38)

    Samo da povem: Flash strani se LAHKO nalagajo hitrejo kot HTML. Primer: http://www.f2m2.com/board/

    To, kako dolgo se stran nalaga je povsem odvisno od namena, izvajalca in njegovega znanja.
    Članek vrednoti Flash v stilu: “Zadnjič sem videl kako je avto zletel s ceste…!”
    … Nikoli ne bi imel avta ;)

  5. Dodo (povedano 5. 8. 06 ob 20:39)

    Iztoku:
    slo-tech ni podjetje - je portal. Delat portal v flashu pa je že res smotano.
    Flash je uporaben za izdelavo predstavitvenih spletnih strani, kjer so podane le najnujnejše informacije (in še kaka za povrh) in to ne predstavlja 3 tone texta in slik, ki jih pobašejo na statiki samo impresionirali z kvantiteto. Jaz preferiram kvaliteto nad kvantiteto. In če imaš dobrega flash mojstra ti flash ne more prinesti ničesar drugega kot kvaliteto.

  6. Miro (povedano 5. 8. 06 ob 20:40)

    Tako je Dodo se strinjam. Samo v flashu se da tudi lepo narediti 3 tone teksta in slik kot z php-jem in html-jem. XML, CMS, php + flash. Very powerfull. ;)

  7. MM (dodano 5. 8. 06 ob 20:41)

    Flash avto pogosto zleti s ceste! V tem je problem. Če preberete članek v pdfju, boste videli še malo več …

    flash je kul … le c celo vrečo soli. drugač rata sranje … overdizajnirano sranje …

  8. Miro (objavljeno 5. 8. 06 ob 20:42)

    “overdizajnirano sranje” - ajoj ajoj… preveč si stuck tlele na slovenskem trgu in ne spremljaš tujine. joj joj… Za moje mnenje je design zelo pomemben. Jaz ko pridem na stran kot je npr. teoretično vzeto stran z dvema barvama, html, skor nič dinamike, nobenga designa kolk par obrob tabel, ena slika za header jo prej zaprem kot se mi cela uspe naloadati. Res žalostno pa je da vidimo take strani, da nastajajo še vedno pri nas. Škoda da tolko zaostajamo za svetom v webu zaradi takih misli. Sej ne da zagovarjam design, da mora biti in imeti 100% prevlado nad ozadjem (kodo, bazo ali karkoli) samo je pa prvi stik z obiskovalcem. A se motim? A najprej vidi obiskovalec tehnikalije ali design. Pa če se zato loada par sekund več zaradi boljšega stika pa kaj pol. Naj se. Boš 100%, da se bo vrnil nazaj ali pa še povabil novega.
    Ozadje je vsekakor pomembno pa naj bo php, html, flash, karkoli, ker le to omogoča dobremu designu piko na i. Seveda se strinjam tudi z dejstvom, da če je še design tolk dobr pa page ne dela al pa ga pol pol pa ne in se vse ruši, je narejen v flashu brez kakršnih koli premišljenih efektov pol je tud to za en smetnjak.

    Se pa strinjam z tvojo pripombo Mitja, če si moslil glede “overdizajnirano sranje” npr. prekomerno uporabljanje 1000 efektov na eni strani, prekomerno blinkanje in nepremišljena uporaba flasha. Sem 100% z tvojimi besedami. Točno tako “overdizajnirano sranje”. Samo lej to besedo potem lahko isto uporabimo pri html, php,… statičnih straneh. Kolk je strani, ki jim lahko pripišemo ta nadimek. Ogromno na žalost.

    Upam, da ne bom koga s tem postom užalil, še posebaj pa ne teme Mitja. Moj namen je zgolj povedati moje mnenje in stvari na katere gledam pač z obeh vidikov. Z programerskega in dizajnerskega.

    Lp, Miro

  9. Ole (dodano 5. 8. 06 ob 20:43)

    ko se bo action script razvil do te mere, da bo tako uporaben, kot php in mysql, in ko bo tekst prikazan drugače, kot v slikici, da ga lahko browserji berejo … potem bo internet zaživel v flash lepotah. Do takrat je uporaben kot začimba.

  10. Mitja Mavsar (dodano 5. 8. 06 ob 20:44)

    jaz gledam, pa še s tretjega, komunikacijskega vidika. Pomemben je uporabnik! Če lahko uporabnika najbolje zadovoljimo s flashom, naj se uporabi flash.

    A vendar v povprečju so flash strani manj uporabne kot ostale … to se bo gotovo spremenilo, a o tem obstajajo usability raziskave, ki pričajo o tem, da uporabniki na desetih naključnih flash straneh določen podatek najdejo za nekaj sekund kasneje kot na desetih naključnih običajnih straneh … temu je težko oporekat.

    seveda so pa primeri dobre uporabe. v igricah, predstavitvah posameznih izdelkov, ali pa poglej si na primer

    http://www.rr.com/flash/
    izberi eno državo, karkoli in stisni ok. CEl sajt v flashu. neverjetno.

  11. Beaver (pripomnjeno 5. 8. 06 ob 20:44)

    Moram priznati, da se mi zdijo vse absolutistične izjave v tem smislu smešne in neškodljive. Kot bi dejal, da za kopanje luken lopata da, kramp pa ne.

    Obstajajo različni problemi, ki jih je včasih bolje rešiti tako, drugič pa drugače - z drugimi orodji. Pa tu ne mislim na tehnološke rešitve ampak na uporabniško izkušnjo, ki jo želimo ponuditi določeni ciljni javnosti.

  12. Mitja Mavsar (povedano 5. 8. 06 ob 20:45)

    Beaver: se popolnoma strinjam. Cilj je pozitivna uporabniška izkušnja. V zadnjih dveh letih, odkar sem spisal gornji članek pa se je tudi marsikaj spremenilo: Na spletu in v mojem dojemanju tehnologij, kot je flash. Vse bolj ga podpiram.

    Še posebej glede na razvoj action scripta, možnost vključitve cms orodij .. postaja flash vse bolj uporaben pri doseganju cilja - zadovoljnega uporabnika.

    Uporabnost je postala tako samoumevna, da ni več issue. Treba je težiti tudi k razlikovanju - in flash je tu pogosto zelo učinkovit.

  13. Gerchy (zapisano 5. 8. 06 ob 20:46)

    Malce zamude, pa vendar (bolje pozno, kot nikoli :-D).
    Tudi sam sem že velikokrat negodoval nad uporabo zloglasnega Macromediinega produkta, vendar ko si z mislimi že 8 klikov naprej, spletna stran pa še vedno ni “reagirala” na prvega.

    Seveda, ob prihodu je bil to velik “WOW”, s pridom smo se učili in izdelovali filmčke, bilo je enostavneje, saj je sistem temeljil na layerjih in ni bilo težav z nešteto polji v tabeli. Še vedno sem mnenja, da je zadeva hudo prilagodljiva ter nadvse zmogljiva, vendar morda malce omejuje tisto čisto funkcionalnost, ki bi si jo včasih želel, denimo preverjanje neke informacije na znanem naslovu v 10 sekundah. :-)

    Potem z leti potegneš črto: večina resnih (beri: s vsebinskim poudarkom) strani je brez uproabe flasha. Izjemoma pri kakšnih konfiguratorjih ali res izklučno prezentacijsko usmerjenih strani.

    Bottomline: Flash je zakon, vendar malo manj za hitroprstneže :-)

  14. Mitja Mavsar (povedano 5. 8. 06 ob 20:51)

    Datumi v zgornjih komentarjih ne držijo. Debato sem prenesel iz mojega prejšnjega sistema. Datumov se mi pa ne da spremenit.

  15. Mitja Mavsar (dodano 21. 8. 06 ob 19:07)

    Macromedia has a Flash Search Engine SDK http://www.macromedia.com/software/flash/download/search_engine/ that will give us just what we need. The SDK (Software Development Kit) includes an application named ’swf2html’. Swf2html extracts text and links from a Macromedia Flash .SWF file, and returns the data to stdout or as an HTML document. Swf2html is provided as a compiled application and as a static library for linked library implementation. For complete functionality, see the file Readme.htm included in the SDK.

  16. orc (povedano 27. 10. 07 ob 20:35)

    Miro drawingart.o­rg izdeluje takšne strani, ki bi rabile pozicijo v iskalnikih, pa je nimajo. Bi rabile biti hitre in uporabne, a to sploh niso. Bi morale imeti jasno izpostavljeno telefonsko, pa je napisana po \”web dizajnersko\”, z velikostjo treh pikslov. Človek ni sposoben misliti vsaj malo izven svoje škatle. Žal mi je takih.




Želim se prijaviti na Mitjev RSS ...
Zanima me, kaj je RSS ...

domov   RSS